I'll guess everything is bigger in the tropics - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Luuk Riet - WaarBenJij.nu I'll guess everything is bigger in the tropics - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Luuk Riet - WaarBenJij.nu

I'll guess everything is bigger in the tropics

Door: Luuk Riet

Blijf op de hoogte en volg Luuk

08 December 2013 | Australië, Hervey Bay

Cairns is een geweldige plaats en betekent de start van de reis naar het zuiden, namelijk eerst naar Mission Beach, vervolgens Airlie Beach, Mackay, Hervey Bay, Brisbane, Tweed Heads, Byron Bay, Yamba, Sydney, Canberra en het eindstation Melbourne.

Na de verdere reis dus te hebben geplant, was de volgende stop Mission Beach. Na enkele dagen te hebben verbleven in het mooie Cairns, ben ik vervolgens met de Greyhound vertrokken naar Mission Beach. Maar niet voordat ik de laatste avond met een paar hostelgenoten in Cairns cricket gekeken heb in het hostel, de nummer 1 sport in Australië naast Rugby. Eerst snapte ik er werkelijk niets van, maar na wat uitleg wat meer en is het meteen ook een leukere sport om naar te kijken.

Eenmaal in Mission Beach aangekomen had ik iets anders verwacht, ik kwam namelijk aan in de middle of nowhere, zonder vooraf een hostel te hebben geboekt had ik dus geen idee waar ik naartoe moest, gelukkig stapten er na mij 2 Hollandse dames uit en ik ben vervolgens met hun meegegaan naar hostel: Mission Beach Retreat, in de hoop dat er nog een bed beschikbaar was. Eenmaal aangekomen was er nog een bed vrij en ben ik met de Hollandse dames gelijk iets gaan eten bij een restaurant in de buurt.

Het was een hostel dat gerund werd door een gepensioneerd echtpaar die enkele backpackers tijdelijk in dienst had genomen. Een uitstekende tijdsbesteding op je oude dag lijkt me. In Mission Beach was echter vrijwel niets te doen, het bestond uit 1 straat waar 1 kroeg staat. Naast het hostel waar ik in zat was er geen andere te bekennen. Het strand en de zee zijn daarentegen wel super, het lijkt wel een privé-strand, weinig mensen zijn er namelijk. Tevens staan er een hoop palmbomen met bijbehorende kokosnoten. Om mezelf even in 'Expeditie Robinson' sferen te begeven heb ik geprobeerd om een gevallen kokosnoot open te krijgen. Uiteindelijk lukte het me maar ik denk dat het me meer energie heeft gekost dan dat deze kokosnoot als energie oplevert. Desondanks hebben we er erg mee gelachen.

Mission Beach is de ideale plaats om 'bij te komen'. Ik had voor 2 nachten geboekt en dat bleek ook voldoende om alles hier te zien. De eerste avond kwam ik in gesprek met een gast die de volgende dag ging Skydiven. Ik was hier wel heel benieuwd naar en de volgende dag heeft hij deze ervaring gedeeld. Hij vertelde me dat het awesome is en een echte aanrader! Dit zette me toch wel aan het denken. De dag erop ben ik weer met de bus vertrokken uit Mission Beach.

De volgende stop was Airlie Beach, na een busreis van +/- 10 uur kwam ik hier aan. Ik heb gelijk ingecheckt bij het hostel Base. Hier was volgens de skydivende dude namelijk een aanbieding om te Skydiven. Airlie Beach lijkt er op Cairns en er zat manieren om je te vermaken. Nog steeds nadenkende over de skydive heb ik de volgende dag m'n stoute schoenen uit de tas gehaald en een skydive van 14.000 voet geboekt in Byron Bay, wat mijn laatste bestemming wordt voor Sydney.

Na enkele dagen gebivakkeerd te hebben in Airlie Beach, waarbij ik enkele keren het nachtleven heb bezocht met een Engelsman en een Canadees, vond ik het weer tijd om te vertrekken uit Airlie Beach. Airlie Beach lijkt, zoals eerder gezegd, veel op Cairns en is er dus geen sprake van een echt strand, vanwege de kwallen wordt het afgeraden om hier te zwemmen. Om dat te compenseren heeft Airlie Beach hier een 'lagoon' aangelegd. Aan dit zwembad heb ik de afgelopen dagen lopen bakken met de kamergenoten in het hostel.

De volgende bestemming was Mackay. Hier ging ik de volgende dag met de bus naartoe. Aangekomen in een hostel Gecko's Rest in Mackay, kwam ik direct in contact met een Zwitser en een Australiër. Na het doen van een kaartspel zijn we naar het nachtleven van Mackay vertrokken. We kwamen uiteindelijk terecht bij een kroeg waar Tottenham - Man. United werd uitgezonden, als echte voetbalfan kon ik deze wedstrijd, na het zo lang moeten missen van een voetbalwedstrijd natuurlijk niet missen. Dit was een Engelse bar en stond het meerendeel voor Man. United, wat goed uitkwam. We hebben deze wedstrijd genietend met enkele pinten gekeken. Na deze wedstrijd was het al vrij laat en ben ik met de Zwitserse vrind vertrokken naar het hostel. Ik had hier maar voor 1 nacht geboekt, wat betekende dat ik met mijn brakke hoofd voor 10 uur 's ochtends een nacht moest verlengen, aangezien de kater had ik namelijk wat slaap nodig. Deze dag stond, behalve een bus naar de volgende bestemming boeken dus ook weinig op de planning.

De busreis zou me brengen van Mackay naar Hervey Bay. De bus vertrok pas om 8 uur s'avonds vanuit Mackay. De gehele dag heb ik dus met de backpacktas gelegen aan de lagoon van Mackay. De busreis duurde +/- 10 uur, wat zou betekenen dat ik rond 6 uur 's ochtends zou aankomen in Hervey Bay. Zo geschiedde en na een avond dus niet geslapen te hebben, was ik er uiteindelijk. We moesten nog enkele uren wachten op de bussen van de hostels, uiteindelijk kwam ik aan bij het hostel Paradise Backpackers.

Na hier ingecheckt te hebben was ik de man met de hamer nog niet tegengekomen. Samen met een Engelse gast uit East-London heb ik de dag doorgebracht en ben zo rond 10 uur gaan slapen. De volgende dag heb ik de bus geboekt naar Brisbane, waarmee ik weer (voor even) terug ben bij het beginpunt van de reis.

  • 08 December 2013 - 13:54

    Marlou:

    Hey Luuk,
    We hebben je gemist gisteren. Het ruilen na afloop kwam niet op gang.
    Daar hebben we jou voor nodig. Om in de Robbinsonsfeer te blijven: heb je gejankt bij het lezen van de brieven van het thuisfront? Ook voor jou zijn er zelfgebreide sloffen door de besjes

  • 08 December 2013 - 21:38

    Rick Van Den Bogaert:

    He Luuk,

    Aan jou verslagen te zien loopt alles op rolletjes,
    gastvrije mensen en genoeg te beleven. Voldoende
    drank en veel zwerfkaters tot gevolg.

    Om te duiken in "The great barrier reef" lijkt mij een
    unieke ervaring.

    Uit een vliegtuig springen lijkt mij dan weer wat
    overdreven (4200 meter naar beneden).
    Veel succes en geniet er nog van.


  • 09 December 2013 - 16:18

    Carla:

    he Luuk, heen en weer.....
    het gaat je goed lees ik wel...
    slofjes wachten op je


    xxxxx

    @ Rick, volgend jaar verkoop ik je fietske..

  • 11 December 2013 - 13:59

    Ria Arts:

    veel plezier,ben een klein beetje jaloers,toi toi

  • 26 December 2013 - 10:05

    Hans:

    hoi

    we hebben je gemist met kerst diner

    hele fijnen dagen daar en ik hoop snel weer iets van je te horen XXXX

    gr pa

  • 02 Januari 2014 - 12:35

    Carla:

    he luuk wat gaat de tijd snel....

    nog maar drie weken.. geniet ervan!

    xxxxx ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Luuk Riet 23 Jaar oud, wonend in Eindhoven, Noord-Brabant, Nederland Van oktober t/m januari reizend in Australie

Actief sinds 05 Sept. 2013
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 5331

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2013 - 20 Januari 2014

Tour Down Under

Landen bezocht: